Bir kimse eşyanın hakikatine, onu kendi nefsinde bizzat Allah'ın lütf u ihsânı ile birinci elden bilmeksizin vakıf olamaz. Bilgi, bilirkişilerin veya mütehassısların sözlerine dayanıyorsa tahkîkî değil ancak taklîdî bilgidir. (...) Matematiksel bir formülün doğruluğunun oyçokluğu ile tasdikine gerek olmadığı gibi tevhîd gibi temel meseleler, içerdikleri hakikat kıymeti açısından ulemânın mutabakatına tâbi değildirler. Bu denli meselelerin hakikati, onları fehmedenlere zâten ayândır. İrfânî ilmin kaybedilmekte olduğunun kat'î delillerinden bir tanesi de, Müslüman düşünürlerin, yakalayamadıkları modern bilim seviyesinden dolayı bilim adamlarının "icması/oybirliğine" müracaat ve münâcâtta bulunmak sûretiyle özür beyân dilemeleri garâbetidir.
Esere İlişkin Diğer Alıntılar
Kozmos'taki Tek Hakikat
William C. Chittick (Çev. Ömer Çolakoğlu)
Modernite tarafından yayılan zihinsel alışkanlıkların İslamî eğitimle çok ender örtüştüğünü göstermenin belki de en iyi yolu modernitenin tipik özellikleri hakkında düşünmektir -ki bununla bugün içinde yaşadığımız "küresel kültür"ün düşünce yöntemini ve normlarını kastediyorum. Bugün moderniteyi her ne tanımlıyor ve niteliyorsa, o şeyin İslamî d ...
Kozmos'taki Tek Hakikat
William C. Chittick / Tercüme: Ömer Çolakoğlu
"(...) Bu geleneğin hem metodolojisi hem de gayesini anlatan ve hakikaten son derece geniş bir coğrafyada kullanılmış olan bir muhtemel isim 'hikmet'tir. Bu kelimenin bir faydası, eşyaya karşı bir empirik veya bilimsel bir yaklaşımı çağrıştırmaması. (...) Kısaca söyleyecek olursak bilimin rolü, Allah'ın mahlûkatı üstünde daha büyük nüfuz sahibi ...
Kozmos'taki Tek Hakikat
William C. Chittick
"(...) Eşyayı ve hâdisâtı tevhîd açısından bir anlayabilsek kâinat ve nefsin menşe ve mebdesini anlayabilir, üstelik içinde yaşadığımız dünyanın mevcut halini doğru idrak edebiliriz. Tevhîd, en derindeki ve en ötedeki soruların cevaplarını verirken insanların da kendilerini gerçek başlangıçlar ve gerçek sonlar ışığında konumlandırmalarına imkân ...