ÜYE GİRİŞİ / ÜYE KAYIT
ÜYE GİRİŞİ / ÜYE KAYIT

İslam Düşüncesi Üzerine

Ekrem Demirli

Yayınevi:Sufi Kitap
Baskı Yılı:2016
Alıntı Sayfası: 93
ISBN: 978-605-9778-22-0
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1710
Post

'Sahabe nesli'nin ne zaman başladığı belli: İslam'ın davetiyle! Peki ne zaman sona ermiştir? Bu nesil hicri birinci asrın bitimine doğru sona ermekle birlikte etkinliği fetihlerin yayılmaya başlamasıyla azalmıştır. Bizzat sahabe nesli daha sonra tasavvufun mücadelesini vereceği yeni İslam cemiyetinin ortaya çıkardığı sorunlarla karşılaşmıştı. Zenginlik, fetihler, yeni nesillerin İslam ile tanışması ve bu kapsamda ortaya çıkan yeni telakkiler sahabe neslinin giderek etkisini yitirmesine yol açtı. 'Kırılma' ne zamandır sorusuna verilebilecek cevaplardan birisi Hasan Basri'de bulunur. Hasan Basri'ye 'fakih kimdir?' diye sorduklarında 'ben fakih görmedim' diye cevap verdiği söylenir. Bunun sebebini izah ederken şöyle der: 'Fakih dünyaya tenezzül etmeyen, Allah'a rağbet eden insan demektir.' Bu tanım daha sonra tasavvufun 'aradığını' veya maksadını anlamamız bakımından kayda değer."

amazon.com.tr'deki Bunuokudunmu dükkanından satın almak için tıklayın.

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.

Esere İlişkin Diğer Alıntılar


Baskı Yılı: 2016
Alıntı Sayfası: 20-21
ISBN: 978-605-9778-22-0

Tasavvuf hakkında Müslümanlar arasında ciddi görüş ayrılıkları vardır; bu kadar ihtilafın olduğu bir alanda konuşmak ve yazı yazmak çetin bir iştir. Bu durum çağdaş tasavvuf araştırmalarında görünür; hemen bütün tasavvuf yazıları açık veya gizli muhataplara karşı 'savunma' amacı taşıyan yazılar haline gelmiştir. Müslümanların bir kısmı -bilhassa ...

Devamı Facebook Twitter Google+ Pinterest
Baskı Yılı: 2016
Alıntı Sayfası: 31-32
ISBN: 978-605-9778-22-0

İslam insanın hakikati 'görme' talebini imkansız saysa bile, buna en yakın hallerden söz ederek, insanın talebini en azından mazur görmüş, ona bir çare sunmuştur. Bunu pratik bir yaklaşım olarak kabul edebiliriz: mutlak hakikati görmese bile, en yakın dereceye ulaşabilmek! Vakıa insan ancak görerek tatmin olacaktır - daha doğrusu görmekle talebi ...

Devamı Facebook Twitter Google+ Pinterest
Baskı Yılı: 2016
Alıntı Sayfası: 39-40
ISBN: 978-605-9778-22-0

İnsanın riyakar olması Allah'ı unutmasından kaynaklanır. Başka bir anlatımla insanın bütün günahları, gerçekte, en büyük günah olan Allah'ı unutmaktan ortaya çıkar. İnsan Allah'ı unuttukça başka varlıklara bel bağlar, onlara umut besler, varlığını onların yardımıyla ayakta tutabileceğini zanneder, gerçekte rakiplerini koruyucusu kabul eder, onla ...

Devamı Facebook Twitter Google+ Pinterest
Baskı Yılı: 2016
Alıntı Sayfası: 109
ISBN: 978-605-9778-22-0

Düşünce tarihi -hangi alanda olursa olsun- hakikate kısmen temas etmiş, fakat bütünlüğü bulamamış ekollerle doludur. İbnü'l-Arabi bunu iki kademede ele alır: Birincisi İslam dışındaki insanların hakikatle ilişkisidir. Onlar Müslüman olmasalar bile, yukarıda zikrettiğimiz ilke gereği bir hakikat fikrine sahiptir, mutlaka onlar da hakikate temas e ...

Devamı Facebook Twitter Google+ Pinterest