ÜYE GİRİŞİ / ÜYE KAYIT
ÜYE GİRİŞİ / ÜYE KAYIT

Kabalcı Yayınevi Yayınevine ait Alıntılar


Fusûsu’l-Hikem

İbnü’l Arabî (çev. Ekrem Demirli)

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2006
Alıntı Sayfası: 63
ISBN: 975-997-072-4
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1184

Tanım, senin dışını ve içini kapsar; çünkü yöneten ruh ayrıldığında, geride kalan suret artık insan değildir. Ona ‘insanın sureti’ denilebilir. Böyle bir suret ile tahta, taş gibi başka bir suret arasında fark yoktur. [Kendisinden ruhun ayrıldığı] böyle bir surete ‘insan’ adı gerçek değil,  mecazi anlamda verilebilir. Âlemin suretlerinden Hakkın ...

Devamı

Fusûsu'l-Hikem

İbnü'l-Arabî (Çeviri ve şerh: Ekrem Demirli)

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2006
Alıntı Sayfası: 287
ISBN: 975-997-072-4
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1711
Bunuokudunmu.com

Şit İbranicede 'hibe', 'Allah'ın ihsanı' anlama geldiğinden hareket eden İbnü'l Arabî, Şit'i Allah'ın Âdem'e ilk ihsanı sayar. Bu yönüyle Şit, peygamber olarak Âdem'in takipçisidir ve şarihlerin belirttiğine göre âdem'in iki oğlu Habil ve Kabil'e bedel olarak Allah'ın kendisine bir ihsanıdır. Âdem ile Şit ilişkisini sayıların ilişkisi şeklinde d ...

Devamı

Fusûsu'l-Hikem

İbnü'l-Arabî (Çeviri ve şerh: Ekrem Demirli)

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2006
Alıntı Sayfası: 484-485
ISBN: 975-997-072-4
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 2849
Bunuokudunmu.com

Musa ile Harun arasındaki tartışmanın nedeni, Musa'nın Samirî'nin hareketine karşı Harun'un etkisiz kalmasına kızması değildi. Musa'nın kızgınlığı, ağabeyinin bir şeye tapmanın anlamı hakkındaki bilgiziliğinden kaynaklanmıştı. Harun'un gerekçe olarak Ben kavmimi bölmekten endişe ettiğim için onlara bir şey demedim demesi de, Musa'nın kızgınlığın ...

Devamı
Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2009
Alıntı Sayfası: 151
ISBN: 975-977-150-X
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1968
Bunuokudunmu.com

Sufiler tasavvufun ahlaklanmak demek olduğunu ısrarla belirtmişlerdir. Hiç kuşkusuz tasavvufu anlatabilecek en uygun ifade onun bir ahlaklanma olduğunu söylemektir. Burada ahlak terimi daha belirli olması için güzel ahlak şeklinde nitelenebilir. Peki ahlak neye göre kazanılacaktır? İbnü'l-Arabî'nin terimleriyle söylersek, insan kuvve halindeki y ...

Devamı

İbnü'l-Arabî Sözlüğü

Suad El-Hakîm (Çeviren: Ekrem Demirli)

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2005
Alıntı Sayfası:
ISBN: 975-8240-017-1
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1779
Bunuokudunmu.com

"(...) Şu halde hayret ile kalan kimse, şaşırır; hayretin varlığı ile kalan ise doğru yolu bulmuş ve ermiştir. (FÜTÛHÂT, IV:42-43) (...) O halde burada dile getirilen hayret marifetten kaynaklanan bir hayrettir (Çünkü hayretin kendisiyle değil, varlığıyla bulunma durumudur)." (s.274)

"(...) Buna göre elde edilecek nihai şey ermek, fakat ...

Devamı

Fusûsu'l-Hikem

İbnü'l Arabî

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2006
Alıntı Sayfası: 243
ISBN: 975-997-072-4
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1866

Namaz kılan kişi insanlara ya da kendisiyle birlikte kılan meleklere imam ise namazda peygamberin derecesine çıkmış demektir ki, bu mertebe Allah'a vekil olmaktır. Bu bağlamda namaz kılan herkes, hiç kuşkusuz, imamdır; çünkü insan namazı yalnız kıldığında bile, bir rivayette belirtildiği gibi, melekler onun ardında namaz kılar. Nitekim bir rivay ...

Devamı

Fusûsu'l-Hikem

İbnü'l Arabî

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2006
Alıntı Sayfası: 106
ISBN: 975-997-072-4
Alıntı Yapan: paradoksal
Okunma Sayısı: 1718

"Haktan başkası" denilen veya 'âlem' diye isimlendirilen şeyin Hak karşısındaki durumu, şahsa göre gölge gibidir. Âlem, Allah'ın gölgesidir ve gölge, varlığın âlemle ilişkilendirilmesinin ta kendisidir; çünkü gölge hiç kuşkusuz duyuda mevcuttur. Fakat gölgenin kendisinde ortaya çıktığı şey varsa, gölge duyuda mevcut olabilir. Gölgenin kendisinde ...

Devamı

İbnü'l-Arabî Sözlüğü

Suad El-Hakîm (Çeviren: Ekrem Demirli)

Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Baskı Yılı: 2005
Alıntı Sayfası: 273-276
ISBN: 975-8240-017-1
Alıntı Yapan: Yahya Bereket
Okunma Sayısı: 1779

"Bir ayette hayret kelimesi hayran şeklinde yer almıştır. Şeytanların heves verip, yeryüzünde şaşkın[hayran] bıraktığı kimse. (6:71) Müfessir Kadı Beyzâvî bu ayetteki 'hayran' [şaşkın] kelimesini yoldan çıkmak diye yorumlar: (Hayran) yoldan sapmış ve hayrette kalmış kişi (Beyzâvî, Envarü't-Tenzil, I:141).

(...)
*Hayret eden ermiştir ...

Devamı